Reageren

Discussietools Weergave
Oud 24 jan 2009, 14:39
Arie's schermafbeelding
Arie Arie is offline
Secretaris & Redacteur

Bedankt: 0
1 keer bedankt in 1 bericht
Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Zegert van Eijk Bekijk bericht
.. en hoe bevalt deze (evt. in vergelijking met de Acer)?

Groeten,

Zegert
Nou, Zegert, het valt niet te vergelijken met de Acer. Over de Ideapad is eigenlijk niets spannends te zeggen (behalve wellicht het Splashtop-gebeuren, daarover verderop meer)
Het is gewoon een oerdegelijke (IBM-kwaliteit) windows-laptop met XP-Home erop. Niets meer en niets minder.
Prachtig, kristalhelder scherm (10 inch), uitstekend toetsenbord, perfecte prestaties, allerlei handige Think-Advantage-functionaliteit erop (Thinkpad-eigenaars weten waar ik het over heb), ik heb de 6-cell uitvoering, goed voor zo'n 5 uur werk. (ben op zoek naar de 9-cell, maar die kost een paar centen) Kortom een prachtige kleine machine, die doet wattie moet doen en die perfect functioneert binnen ons netwerk.

De Acer blijft een hobby-machine. Voor het dagelijkse werk vind ik het echter nèt-niet. Allemaal nèt-effe te lastig om vlot te kunnen werken. Conversie van complexe MS-Word bestanden naar Open Office gaat vaak goed, maar soms (meestal nèt op cruciale momenten) weer nèt-effe niet goed genoeg, marges die buiten de blz. vallen, tabellen die niet goed geconverteerd worden, opmaak die er heel raar uitziet. Kortom, leuk voor erbij, om te hobby-en, maar voor het dagelijkse werk?, nee, nèt-effe-niet.
Enige voordeel van de Acer met Linux: hij start nèt-effe wat sneller op (Hoewel de S10e het helemaal niet onaardig doet)

Splashtop:
Wasdanouweer?
Da's een heel kleine linux-app, die supersnel (echt 5-10 seconden na het induwen van de powertoets!)wordt opgestart vóórdat XP wordt opgestart. Je kunt er mee internetten, skypen, muziekluisteren, chatten, foto's bekijken.
Handig voor als je alleen "even" over het net wilt surfen.
Als je geen gebruik maakt van de splashtop, start XP gewoon door en als je er wel gebruik van maakt, kun je na gebruik XP opstarten.

Arie van Harselaar
Secretaris & Redacteur PDAtotaal
Moderator PDAtotaal

Laatst gewijzigd door Arie; 24 jan 2009 om 15:02.
Met citaat reageren
Oud 24 jan 2009, 15:19
Zegert van Eijk Zegert van Eijk is offline
Support

Bedankt: 2
4 keer bedankt in 4 berichten
Standaard

Hoi Arie,

Mooi dat die nieuwe machine uitstekend bevalt.

Zeker in jouw geval kan ik me voorstellen dat opmaak van Word-documenten heel erg belangrijk is. In je verschillende funkties maak je er nogal wat en dan is het frustrerend als het net niet is wat je bedoeld.

Zelf ben ik met Word niet zo kritisch omdat ik het heel erg weinig gebruik.
Daarentegen is Excel bij mij weer een must. Op de Asus met de toch verouderde versie van OpenOffice zien mijn grafieken er bijvoorbeeld niet uit. Met ThinkFree is dat wel goed.

Zo zie je maar weer: ieder heeft zeer persoonlijke wensen/eisen.

Splashtop:
Als je dit gebruikt, kun je dan ook weer de machine stoppen zonder door te starten naar bijv. XP?

Groeten,

Zegert
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten