3 aug 2010, 16:48
|
 |
Secretaris & Redacteur
|
|
Bedankt: 0
1 keer bedankt in 1 bericht
|
|
Ik vind het een zeer groot gemis dat je je bestanden niet kunt indelen op de manier waarop jij dat wenst.
Als het nog om tiental(len) bestanden gaat, gaat het nog wel, maar als je zeer veel bestanden, ook nog van verschillend bestandsformaat, hebt, lijkt het me erg onoverzichtelijk worden.
Ik heb dit overignes ook besproken met een paar ipad-diehards en die zijn het met me eens dat een bestand uit een paar duizend zoeken erg lastig is.
Bovendien kun je niet eens een map met verschillende sub-mappen in diverse niveaus ineens overzetten op de ipad, dat moet dus per map apart. Alle bestanden uit de oorspronkelijke submappen komen dus in één map te staan.
Ik durf er niet eens aan te denken wat er gebeurt als je die handel gaat synchroniseren.
Moderator PDAtotaal
|
|

3 aug 2010, 19:49
|
|
Support
|
|
Bedankt: 7
3 keer bedankt in 3 berichten
|
|
Ik merk zelf juist dat ik, sinds ik een Macbook heb, me helemaal niet meer druk maak over waar wat opgeslagen staat. Waar iPhoto alle foto's neer heeft gezet? Geen idee, als ik ze maar georganiseerd heb in iPhoto. Waar iTunes mijn muziek heeft neer gezet? Weet ik niet, maar in iTunes kan ik het makkelijk terug vinden. Waar mijn gewone bestanden staan? Ik weet het niet, ik zoek ze altijd terug via Spotlight.
Ben zeker geen Apple-fanboy, maar ik vond bovenstaande wel een verademing toen ik vorig jaar overgestapt ben naar mijn Mac.
Ik kan me wel voorstellen dat het in jou specifieke situatie wel heel erg van belang is, maar ik wil maar aangeven dat een goede mappenindeling niet heilig hoeft te zijn.
|
|

3 aug 2010, 23:45
|
 |
Support
|
|
Bedankt: 4
9 keer bedankt in 9 berichten
|
|
Oorspronkelijk geplaatst door Herbert_Dijkman
|
|
Ik merk zelf juist dat ik, sinds ik een Macbook heb, me helemaal niet meer druk maak over waar wat opgeslagen staat. Waar iPhoto alle foto's neer heeft gezet? Geen idee, als ik ze maar georganiseerd heb in iPhoto.
|
Even off toppic
Nou Herbert, daar zou ik mij wel druk over maken zeker als er meerdere gebruikers zijn die naar dezelfde foto's gaan kijken. Dan gaat je iMac meerdere library's maken en deze nemen erg veel ruimte in. Haal je library van iPhoto uit je eigen locatie en zet hem op de 'HD Macintosh' open je daarna iPhoto dan zegt deze dat er geen library is en vraagt wat te doen. Dan kies je de library op de 'HD Macintosh' en zo doe je dat voor alle gebruikers, nadat je bij hen de library verwijderd hebt. Dit kan je bij 4 gebruikers zo 80GB opslagruimte schelen.
Groet,
Kees.
|
|

4 aug 2010, 17:11
|
|
Support
|
|
|
|
Gelukkig ben ik de enige gebruiker. Maar dank voor de tip! En nu weer on topic!!
|
|

4 aug 2010, 18:29
|
 |
Secretaris & Redacteur
|
|
|
|
Oorspronkelijk geplaatst door Herbert_Dijkman
|
Ik merk zelf juist dat ik, sinds ik een Macbook heb, me helemaal niet meer druk maak over waar wat opgeslagen staat. Waar iPhoto alle foto's neer heeft gezet? Geen idee, als ik ze maar georganiseerd heb in iPhoto. Waar iTunes mijn muziek heeft neer gezet? Weet ik niet, maar in iTunes kan ik het makkelijk terug vinden. Waar mijn gewone bestanden staan? Ik weet het niet, ik zoek ze altijd terug via Spotlight.
Ben zeker geen Apple-fanboy, maar ik vond bovenstaande wel een verademing toen ik vorig jaar overgestapt ben naar mijn Mac.
Ik kan me wel voorstellen dat het in jou specifieke situatie wel heel erg van belang is, maar ik wil maar aangeven dat een goede mappenindeling niet heilig hoeft te zijn.
|
In grote lijnen ben ik het met je eens, zeker als het om mediabestanden gaat. Daar is apple immers erg goed in.
Wat ik wel vreemd vind in jouw verhaal is het stukje over "gewone" bestanden.
Mijn macbook pro vraagt, als ik een "gewoon" bestand heb gemaakt in bijvoorbeeld pages of numbers echt wel waar dat bestand moet worden opgeslagen. Als je geen map kiest, slaat de MAC dat bestand standaard op in de map documenten (overigens dus net als windows) en niet "ergens" waar jij het niet weet. Het is altijd in "documenten", of in een door de gebruiker geselecteerde map.
Welnu: in Finder (in mijn geval Totalfinder) maak je dus een mappenstructuur aan die past bij jouw gebruik. Nogmaals: in geval van mediabestanden op mijn MAC, doe ik dat ook niet. zowel iphoto als itunes voldoen uitstekend op dat punt.
Het gaat nu juist om de (zoals jij ze noemt) "gewone bestanden".
Moderator PDAtotaal
|
|

5 aug 2010, 10:57
|
 |
Support
|
|
|
|
Oorspronkelijk geplaatst door Arie
|
|
Welnu: in Finder (in mijn geval Totalfinder) maak je dus een mappenstructuur aan die past bij jouw gebruik.
|
Arie,
Ik had TotalFinder nog niet ontdekt, maar de screenshots zien er veel belovend uit.
Bedankt voor de tip.
Kees.
|
|

5 aug 2010, 16:19
|
 |
Secretaris & Redacteur
|
|
|
|
(off topic)
Totalfinder biedt de mogelijkheid om met tabbladen te werken en om de bestanden zo gesorteerd te tonen als jij het wilt.
Bijv. altijd de mappen bovenaan en de rest netjes op alfabet eronder.
Moderator PDAtotaal
|
|

5 aug 2010, 18:17
|
|
Support
|
|
|
|
|
|
Mijn macbook pro vraagt, als ik een "gewoon" bestand heb gemaakt in bijvoorbeeld pages of numbers echt wel waar dat bestand moet worden opgeslagen. Als je geen map kiest, slaat de MAC dat bestand standaard op in de map documenten (overigens dus net als windows) en niet "ergens" waar jij het niet weet. Het is altijd in "documenten", of in een door de gebruiker geselecteerde map.
|
Het gaat me er ook niet om dat ik het niet zou weten, ik weet inderdaad best waar mijn bestand terecht komt. Mijn punt is dat ik me er niet druk om maak, aangezien ik alles via Spotlight weer terug zoek.
Maar goed, dat kan voor ieder mens in iedere situatie verschillen.
|
|

6 aug 2010, 09:00
|
 |
Support
|
|
|
|
|
(off topic)
Totalfinder biedt de mogelijkheid om met tabbladen te werken en om de bestanden zo gesorteerd te tonen als jij het wilt.
Bijv. altijd de mappen bovenaan en de rest netjes op alfabet eronder.
|
Ja dat zag ik, dus een download gedaan.
Maar helaas je hebt 10.6.x nodig en ik werk nog met 10.5 :-(
|
|
| Discussietools |
|
|
| Weergave |
Lineaire weergave
|
Regels voor berichten